L’ENIGMA DE LA PARAULA NUA
TALLER D’INICIACIÓ A L’ESCRIPTURA
A CÀRREC DE RUTH VILAR,
(c/Santa Maria, 3 / Santa Perpètua de Mogoda)
CALENDARI:
Dimarts, del 16/10 al 18/12
HORARI: De 20:00h a 21:30h
DURADA: TALLER DE 10 SESSIONS EN GRUP (D’UNA HORA I MITJA CADASCUNA) + UNA HORA D’ASSESSORAMENT PERSONAL = 16 HORES
PREU: 120€
DURADA: TALLER DE 10 SESSIONS EN GRUP (D’UNA HORA I MITJA CADASCUNA) + UNA HORA D’ASSESSORAMENT PERSONAL = 16 HORES
PREU: 120€
L’ENIGMA DE LA PARAULA NUA
La paraula nua, el mot senzill amb el qual expressem tot parlant les nostres emocions, idees i imatges, esdevé la llavor d’un enigma quan decidim traslladar-la al paper. La seva nuesa s’esvaeix i amb ella desapareixen la intensitat de les emocions, la lucidesa de les idees, la nitidesa de les imatges. Quina és la clau d’aquest misteri?
La paraula nua, el mot senzill amb el qual expressem tot parlant les nostres emocions, idees i imatges, esdevé la llavor d’un enigma quan decidim traslladar-la al paper. La seva nuesa s’esvaeix i amb ella desapareixen la intensitat de les emocions, la lucidesa de les idees, la nitidesa de les imatges. Quina és la clau d’aquest misteri?
Per a resoldre l’enigma de la paraula nua, ens plantejarem plegats un seguit de qüestions gens innocents: què escric?, per què?, com ho faig?, on i quan?, a qui s’adrecen els meus textos? A través de múltiples jocs, lectures i pràctiques d’escriptura en cercarem les respostes. El treball incidirà en aspectes com ara: el desig d’escriure, el paper del cos, el joc, l’escriptura amb restriccions; el retrat del natural, l’evocació del record, el material oníric; els gèneres literaris –coneixement, aplicacions i barreges–, l’equilibri entre correcció i llibertat; la gestació d’un projecte personal d’escriptura –decisions, planificació i recursos–.
“L’enigma de la paraula nua” és un taller d’escriptura destinat a desvetllar la llibertat creativa dels participants i aplicar-la a la invenció, redacció i perfeccionament de textos diversos.
RUTH VILAR
(Saragossa, 1978) Llicenciada en Art Dramàtic a l’Institut del Teatre de Barcelona l’any 2003. La seva experiència professional es centra en la interpretació i la creació; amb l’actor Salva Artesero va fundar, l’any 2006, la companyia Cos de Lletra (www.cosdelletra.blogspot.com), que desenvolupa espectacles teatrals i activitats al voltant de la lectura i la paraula. Màster de Creació Literària a la UPF (2009). Ha assistit a cursos i seminaris d’escriptura impartits per dramaturgs de talla internacional i dilatada trajectòria, com Marco Antonio de la Parra, Neil LaBute, Martin Crimp, Bljana Srbljanovic, José Sanchis Sinisterra, Fabrice Melquiot o Sergi Belbel. Ha publicat:
(Saragossa, 1978) Llicenciada en Art Dramàtic a l’Institut del Teatre de Barcelona l’any 2003. La seva experiència professional es centra en la interpretació i la creació; amb l’actor Salva Artesero va fundar, l’any 2006, la companyia Cos de Lletra (www.cosdelletra.blogspot.com), que desenvolupa espectacles teatrals i activitats al voltant de la lectura i la paraula. Màster de Creació Literària a la UPF (2009). Ha assistit a cursos i seminaris d’escriptura impartits per dramaturgs de talla internacional i dilatada trajectòria, com Marco Antonio de la Parra, Neil LaBute, Martin Crimp, Bljana Srbljanovic, José Sanchis Sinisterra, Fabrice Melquiot o Sergi Belbel. Ha publicat:
·
el conte En Faiquè (XII
Premi de Literatura Infantil Hospital Sant Joan de Déu, La Galera, 2009;
l’àlbum, il·lustrat per Arnal Ballester, ha estat traduït al castellà i a
l’italià, i ben aviat es podrà llegir també en francès);
·
les obres de teatre 10m2
(Col·lecció Teatre-Entreacte, AADPC, nº69, 2007) i L'espedaçament (RE&MA
12, 2011) –l’Obrador de la Sala Beckett va acollir les lectures dramatitzades
de totes dues: 10m2 (març
del 2007) i L’espedaçament (maig del
2011)–;
·
i les peces dramàtiques breus «El
amigo invisible» (Revista Teína,
revista electrònica, febrer del 2009), «Cardos» (Quimera: Revista de
Literatura, maig del 2010) i «Teatro sobre plano» (Quimera: Revista de Literatura, abril del 2011).
D’altra banda, signa la dramatúrgia i la direcció de «Los niños tontos»
d’Ana María Matute –Círcol Maldà (2012)– i de «Mañana, mañana» –Festival Barribrossa (2010), Círcol Maldà (2011) i Sala Trono (2011)–, a partir del Teatro
inconcluso de Federico García Lorca; tots dos espectacles són produccions
de la companyia Cos de Lletra. És també autora de l’obra de teatre La
tràgica mort de la barbuda (2008)
i de la novel·la dramàtica A cuerpo (2009), entre d’altres textos. A
més, des de l’any 2009 ha col·laborat amb articles, ressenyes i entrevistes a
les revistes Quimera, ADE Teatro i (Pausa.):
·
“Teatro
de Don DeLillo”, Ruth Vilar. ADE Teatro, 2011.
·
"Juan Mayorga: entrevista
(mínima)", Ruth Vilar i Salva Artesero. Quimera: Revista de literatura, Nº 308-309, 2009.
Escriu
habitualment al bloc “Las uñas negras” [www.prospeccionespertejo.blogspot.com] com a Pepa Pertejo.
INSCRIPCIONS
Taller adreçat a participants majors de 18 anys.
Taller adreçat a participants majors de 18 anys.
El taller s’impartirà en català; la selecció de lectures
inclourà indistintament textos en català i castellà. Els participants podran
escriure en la llengua que prefereixin.
Podeu inscriure-us enviant un correu electrònic a cosdelletra@gmail.com o bé trucant al 609 28 01
79.
La reserva de plaça es formalitzarà un cop abonat
l’import del curs. El nombre de places és limitat.
Fotografia de Salva Artesero
.jpg)
Potser sí que davant de la pàgina en blanc el que cal és llançar-se a la piscina.
ResponderEliminarSembla que serà un taller d'allò més interessant!
;)
A la piscina, doncs: amb vestit de bany i flotador... o sense!
ResponderEliminarT'hi espero, Harry.